onsdag 17. januar 2007

Sæd

Hallo, synes ikke jeg kunne være noe dårligere enn overskriften til Sexy sadie, som har undervisning i kuksuging på sin blog i dag. Jeg har ikke så mye sæd å komme med selv da, men kunne kanskje formidla at jeg har hørt at sæd er veldig bra for stemmebåndene. Nå får en aldri prøvd det ut i så store mengder, at en får påvist en direkte sammenheng mellom årsak/virkning. Det er liksom ikke noe du går bort i en bar og bestiller heller, ulike sædtyper, liksom. Men den jeg har innenfor rekkevidde har greid seg som smøremiddel til nå, og det er jeg da fornøyd med.

Klarer ikke å la bassingen ligge helt. Trond sendte en Norwegian Wood versjon med Victor Woodens, og den kommer her.




Kanskje Ælen går bananas i kommentar feltet mitt igjen, for det satt jeg pris på, gitt.

I dag har jeg trent Pilates og kjenner formen er stigende. Jeg har pratet med en av de 4 legene som skal operere meg på tirsdag og han sier at han gleeder seg. Helst skulle BMI`en vært under 30, men vi kjører på. Jeg har trua på denne operasjonen. Noe så inni helvete. Han sa at jeg kom til å hate de og andre i to dager og så være fornøyd. Selvsagt lekset han opp for endte gang alle risikoene også, det må han jo gjøre. Det er jo et inngrep/overgrep i så måte.

Det tetner seg mot konsertene. Først Jailhouse rock, så Rock City. Vi glær oss og nå vet jeg om litt flere som gjør det også. I dag møtte jeg et lite filmcrue i forbindelse med LYKKE. Der var det en engelskmann, som gjerne kom på konsert lørdag. Det gjenstår å se. Det er mange som sier: ohje og som uteblir. Men vi skal spille for de som er der, som Sigurd sier. Det er viktig det.

Nestsiste gang på Tomatis denne runden. Du verden for en deilig verden det er der. Selv om jeg stort sett sover der. Jeg drømmer sterkt og føler at jeg flytter med til nye nivå. Kroppen slipper taket på gamle greier og jeg tror ærlig talt at jeg blir friskere av å være der.

Satser på tidlig i seng, intenst som livet mitt er.

God kveld,

Betty

18 kommentarer:

=Anja sa...

Tenk godt-og det går godt.
Men hvordan kvitte seg med skyggene fra i går?
Slutt

Betty Boom sa...

Nå er jeg ikke helt med.

B

Anonym sa...

Sæd bra for stemmen? Den var ny for meg, men jeg er åpen for nye teorier.

Man legger da bare på seg av sæd, så sinnsykt mye kalorier. Man bør derfor konkludere med at man bør unngå å få for mye i seg. ;)

Bernt M. Johnsen sa...

Sæd for stemmebåndene? Da må det jo ned i vrangstrupen.... lykke til med utprøvingen ;-)

Anonym sa...

Oi. Er det mange som svelger? Det har jeg aldri prøvd. Kanskje neste gang, da, før en konsert. :) Har forresten hatt konsert på Stjørdal i dag, og har én i morra på Verdal.

Betty Boom sa...

Sexy: Har du fått i deg såpass at du har lagt på deg av det? Forøvrig er jo alt med kalorier godt da.

Bernt: Umerkelig føres små menger sæd ned i luftrøret (må være temperert), ned til stemmebåndene (som også ligner et kvinnelig kjønnsorgan). Der utføres en skarre rrrr eller et klikk, slik at små mengder smører stemmebåndene.Kan medføre brekninger. Kan være uhyre vanskelig og bør ikke utprøves aleine ;-) Har jeg ikke sagt dette til deg før, Johnsen?

Bastet: Her kommer altså sannheten. Det er den tempererte væsken (som te, varnt vann osv., som er bra for stemmebåndene og sæd er jo sjelden kaldt. Dessuten kan hle seansen få deg til å slappe av, og det er bra for sangen, i seg selv. Konsert! Hva er det du driver med? Du har så mange hemmeligheter!!!!

Ælen: Takk for lang og inngående mail, synde du ikke fikk kommentarfeltet opp i går. Men du er stor i tilbakemelding. Bass skal helst forenes med noen, og det gjør vi i helgen.

Knallbra!

Anonym sa...

Men vann er ikke bra, har jeg lært av min sanglærer. Det høres jo bare helt feil ut...

Anonym sa...

Vet du hva? Denne blogger-serveren vil virkelig ikke slippe meg til i kveld. Den kopler meg ut og later som ingenting. Det jeg uansett skulle si er at Victor er en utrolig karakter. Bokstavlig talt utrolig. Han gjør ting ekstremt fort med innlevelse. Nå fikk jeg dessverre ikke opp klippet ditt på maskina mi, men jeg har fulgt Victor ei stund og er rimelig nok satt ut i utgangspunktet.

For meg handler det om å prestere noe som ikke er forventet. Du tror ikke det er mulig, og så VIPS! så har noen gjort det (Victor). Og ikke uten følelse. Aldri uten følelse. Men snarere med uutslettelig pågangsmot. Herregud hvor mange runker denne mannen har forsaket - hvor mange ølkvelder og donaldblad han har latt ligge. RETT PÅ SAK OG BLI DER - er vel mer grooven.

Personlig ble jeg glad i å øve først når jeg skjønte at bassing er en del av uttrykket mitt. En del av pulsen som skaper og gjenskaper meg, og som hamrer ut bilder i overkjeven (for det er der i hodet jeg kjenner rytme). I shit u not! Jeg er drit lei av kunstige skiller mellom melodi og rytme, må vite. Mellom vokal og gitar, blås og bass, harmoni og takt. Tilsammen skaper de mening - ikke hver for seg. TILSAMMEN!

Harmoni og takt er en bestrebelse og ikke en gitt verdi. Kort sagt, Betty: Jeg mener noen låter krever et visst uttrykk, andre låter krever noe annet. Og så lenge det aldri blir upersonlig, men snarere en genuin bestrebelse mot det autentiske, så er det verdt å lytte. Av og til er den beste basslinja stillhet på samme måte som at av og til er den beste sangen toneløs og lyttende.

Andre ganger er den beste sang knallhard bjeffing, den mest passende bassing ballharde strengeslag eller florlette anslag. Takk og pris finnes ingen oppskrift for det varierte og levende. Disse tingene kan bare leves. Og spilles; slik de føles i kroppen i øyeblikket: Jeg lover å tie stille når det trengs. Og bråke når det trengs. Det er alt jeg kan love. Jeg tror det blir fin musikk av slikt. Eller som Erlend Loe sier i Naiv Super: Det blir hus av slikt. God natt Betty. Det blir bra i morra!

Ælen

=Anja sa...

Ælen : Janitsjarmusikk er best!!!

Betty : Skyggene fra igår/ dvs. :
Jeg har brukt det meste av livet på å tenke dårlig(negativt)- og det har godt heller dårlig
Men nå har jeg blitt nesten helt frisk!
Death not yet come!
Slutt

Betty Boom sa...

Alice: Hva er sant her? Kaldt vann behøver kanskje ikke være så bra. Men spurte du ikke hvorfor ikke?

Det viktigste er at stemmebåndene ikke blir for tørr, og det blir de av hyperventilering eeller overdreven "lufthenting".

Få i deg det som får deg til å slappe av.

Ælen: Vedr. Vips Victor. Jeg tror ikke han har forsaket så mange runker. Å spille bass på gutterommet (slik han gjør) krever 6 timer per deg, mens en real runk tar vel, ja, hva skal jeg si? :-)3 minutter, noen ganger sikkert litt lenger (på utrygg grunn nå, kjenner jeg).

Jeg tror heller at han har gått glipp av mye sosialt liv, som også er en vitkig ingrediens for å bli lykkelig med det en gjør.

Glad jeg har sett filmen tilsammans når jeg leser det der :-), og jeg er helt enig. Vi trenger hverandres energier for å kunne fornmidle det vi vil og det er jævli gøy å spille med flinke, følelsesmennesker opp i dette her.

Jeg lover det samme Ælen, og da kan vi leke hus :-)


Betty

Betty Boom sa...

Anja: Din nye web siden din det:

Death.not.yet.com ??

Du er for gammel til å sitte å dyrke ditt eget mørke, kom deg ut i lyset ditt.

Betty

Alice sa...

Nei, vann generelt. Selv om kaldt vann er verst. Det tørker visstnok ut (slik huden kan bli tørr av vann). Men melkeprodukter er det aller verste.

Med å drikke ting som gjør deg avslappet er bra. Bare ikke alkohol, jeg kunne aldri gått på en scene full. Det gjør noe med intonasjonen din! (Jeg blir visst aldri noen rockestjerne ;)

Betty Boom sa...

Da er det snart bare sæd igjen da, hvis ikke det også går under melkeprodukt da ha ha

B

=Anja sa...

Neida
Avsløring :
Sida blir ca sånn :
----------------------

Middelhavsbloggen

"SUBTOTAL"

-Der virkeligheten ikke teller-

---------------------------
Irritert over at Queen Of Everything er oppbrukt-
Da hadde det blitt,ofcourse :

=Anja-THE QUEEN OF EVERYTHING-

OK

Samma det!

Ha en fin dag!

Betty Boom sa...

Anja: synes du skal ta tittelen lell. Betty

Anonym sa...

Vann tilsatt sitronskiver er godt for stemmebåndet.

Betty Boom sa...

I dag prøvde jeg kun farris. Lot være kaffen. Ble fornøyd og har stemme igjen :-)

Betty

Anonym sa...

Det er lovende for i aften.