tirsdag 9. januar 2007

FIRE

Da har jeg vært på Heggstadmoen og pælmet søppel. En hel Ford Transit full av skrot, papp, plast og flasker. Utrolig at det går an å lagre så mye trash. Godt å bli kvitt det. Det er det med alt type søppel, også det vi lagrer i våre sjeler. Lagrete hendelser med følelser som aldri har fått lov til å gjelde, men bare blir stengt inne, bli til steiharde klomper i magen, sementerte klosser, stive skuldre, migrene etc. Vi må slippe ut av og til, ventilere, vi må frigjøre plass til å leve uten alle hangoverene.

Jeg voknet i morges til en firer på vår Ep, anmeldt av Adressa. Jeg er egentlig fornøyd med det. Men det vil være løgn å si at jeg ikke drømte om noe mer. Værre hadde det vårt om det ble mindre enn 4. Når du får 4 så henger du liksom med, i mitthode ihvertfall. Det er som en sterk C, eller en C/B, ikke B/C, men C/B :-)

Med fare for å anmelde anmelderen, så sier jeg det at han skrev mye pent om oss. Det er igrunnen litt godt å få konstruktiv kritikk, fordi det får en til å tenke. At jeg ikke er en teknisk god sanger, er ingen hemmelighet. Jeg er en gammel pønker som synger mine sanger. Men faktisk etter studio arbeidet, så synger jeg litt bedre, synes jeg da. Det er med dette, som med alt annet - trening. Det finnes mange mye flinkere sangere og syngedamer enn meg, men jeg er meg og gjør det jeg skal gjøre.

Jeg synes vi har vært gode på å levere. 3 dager i studio er ikke allverden med tid. Da vi spillte inn "Full Pute" i 1991, gjorde vi det på en uke. Danse with a Stranger som holdt til i naborommet, hadde den samme uken stillt trommelyden til sin plate.

Godt at det er overstått, for det betyr faktisk noe. Skal bli spennende å se hva anmelderen i Bergens Tidende vil si, sånn for sammenligningn sin del. Men det er denne i Trondheim som betyr noe for meg. Såpass trønder med talefeil har jeg blitt.

Siden Kai Kristiansen skriver: "..en plate som ble nesten så fin som vi hadde håpet på", regner jeg med at de er flere som har hørt og vurdert og det kjennes greit ut. Da er det ordentlig vurdert.

Å bli betegnet som et band med drivende soul, er fine greier det.

Da skal jeg ut å fly videre i dagen min. Min bonussønn har akkurat dratt på jobb, jeg holder han litt i ørene. Kjærlighetssorg er ikke å skjimse med.

Ha en god dag dere,

Betty

5 kommentarer:

Anonym sa...

det er godt å få fjernet litt søppel av og til - jeg er for dårlig til det...

=Anja sa...

Grattis Betty!
Firer er rock-solid

Betty Boom sa...

Kjøra på, søppel er ikke noe å samle på.

Takkings Anja!

Betty

Anonym sa...

Stå på, Betty! Og hvis du synes du har lyst til å forbedre teknikken uten å gå på bekostning av uttrykket ditt, har jeg flere navn du kan kontakte som kan hjelpe!

Betty Boom sa...

Bastet - takk for det, skal huske at du nevnte det.