tirsdag 13. juni 2006

Bare En Tirsdag

Dagene starter jo bestandig bra, men i dag har jeg vært sviende trøtt i kroppen. Jeg traff min gamle norsklærer og etter to timer var jeg helt gåen. Jeg skjønner nå at denne skrive bok prosessen skal bli knallhard, men spennende, for den kan ta helt nye veier.

Per Kristian og jeg skjekket synet vårt i dag og det tok to nye timer. Jeg sitter og skriver nå med bokstaver blåst opp til 16. Jeg har absolutt behov for briller 2+. Så jeg valgte ut noe lilla tøffe.

Resultatet er at jeg sitter her og de andre er med jobben til Bernt og griller. Det grilles i nord og det grilles i sør, jeg greier rett og slett ikke det sosiale presset. Jeg har ikke skallene som trengs ennå. Jeg må spare meg til i morgen.

Jeg har meditert og bakt brød med origano. Jeg har vært innom min akupunktør, så det hele er vitalt og i orden, det er bare denne sinnsyke trøttheten. Jeg er ikke helt i vater ennå. Jeg skulle likt å sett meg begynne i jobb, nei, der er jeg ikke ennå. Da hadde jeg sannsynligvis sovet bort resten av døgnets timer.

I dag har jeg lest min bonussønn sin blogg. Det er så vakkert at jeg nesten begynner å grine. Jeg må passe på så jeg ikke blir overengasjert, men det hele er jo så herlig. I morgen får vi treffe han, for han blir med 2 av 3 gutter på svømming.

Jeg har for øvrig funnet naken rompe bilde til fredag. Da ble jeg fornøyd, for det kan jeg virkelig stå for. Så herved er det erklært og kunngjort, jeg har motet til det. I dag fikk jeg tre bilder av en BBBB fan til min mail, som var på konserten. Hun heter Laila. Jeg legger ut bildene litt seinar en gang, for de er verdt sitt skue.

Ellers er det skoleavslutninger i øst og i vest, og jeg sparer meg til en, John Arvid sin forestilling fordi han avslutter barneskolen. Huset er stille, det er veldig godt. Det lakker og lir mot kvelden. Jeg sitter her og savner ikke stort, bare vet at jeg skal tidlig å legg meg.

Jeg slår på en vilkårlig kanal på tv (det ble NRK), skrur av lyden og skriver det som kommer for mitt indre øre:

Mannfolkan ror
Dei seier ikkje stort
Dei tek eit tak for livet
Dei har ein sjuk ein om bord
Han ynkjer seg stort
Han er nødt til å nå landet

Tankane fær
Igjennom karanes høvv
Dei ror som ville og gale
Sterke dei er selv når kveldssola snor
Dei ror til det siste
Dei har ingen å miste

En viss intensitet var det på fredag (bildet).


Jeg bytter kanal (TV2):

Nyhetene leses av en skarrende bergenser.
Høylytt og med store bokstaver.
Grønne baner og ballen i mål,
Han lover oss grønne skoger og gaver.

Typsik bergensere!

Jeg skifter kanal (NRK 2):

Hardt arbeid preget et folk
De har laget milevis av togskinneganger
Livets reise for dem i sær
Er meterne som legges på prærien der
Mulig deres liv er rikere enn våres

De behandles ikke som respektable
Men de bygger en vei for de maktfunkjsonable
EN dag vil deres rett seire
De vet det, det er derfor de holder ut det hele
De har åpen ild, de kan stjele



Jeg skifter kanal (TVNorge):

En katt
En hatt
Et konekratt
Mannen som fant opp begrepet

En ting
EN ring
Et varskupling
Mannen som kveltes av grepet

Det er pølser på salg hos Gilde.

Nå er det kveld nok, selv om klokken bare viser 20:30. Jeg gleder meg til jeg blir sterk 3 dager på rad, til jeg blir slank og full av faen.

Jeg vil være et vinnende vesen, ikke en som bare dilter.

God kveld, Betty

En mann i en bar
Vekker alle de døde

Ingen kommentarer: