torsdag 22. juni 2006

Tro og Tvil

Over veien der eg bor
Går en mann med hund i band
Han sleper på en fot
Eg føler bare en kald angst

Eg ser på hans ansikt
Det er ensomt å ha falt
Eg tø`kje tenke på
Om det var meg det gjaldt
I helvete er det varmt
I himlen er det kaldt

For eg
Husker på ditt fjes

Eg har bedt til Gud
Og spurt om det går an
Kan du gjør ting litt enklar
Kan du sett meg i land
Kan eg
Kan eg få din hand

Så kom trøkken – det smalt
Denne gangen var det meg det gjaldt
Vår herre visste ka han ville han
Knuget meg til beinet og mitt hjerte i brann

De er vant til å se meg ordne opp
Står på uten pauser og uten en stopp
Men no bare eier eg en sliten kropp
I helvete er det varmt
I himlen er det kaldt

For eg
Eg husker på ditt fjes

Eg vet ikkje kor eg
Skal kvil meg hen
Eller kor eg skal få fred
De vil ha meg igjen
Ikkje meg – men det eg gi

Eg har bedt til Gud
Eg har spurt om det går an
Kan du gjør ting litt enklar
Kan du sett meg i land
Kan eg
Kan eg få din hand

På butikken der eg bor
Jobber det en hjelpsom kar
Hans kone har fått kreft sa han
I 3 år har hun kjempet det hun kan

Eg ble helt satt ut – av alt han gav
Eg skal sloss til mitt siste åndedrag
Eg skal bruk mitt liv
Eg skal leve til eg dør
For i helvete er det varmt
I himlen er det kaldt

For eg
Eg husker på ditt fjes

Eg har sett mirakler
Eg har sett at det går an
Det handler om tro og tvil
I en og samme sang

For eg
Eg så ditt fjes

Mitt blod er kaldt
Eg går på kne

Eg har bedt til Gud
Eg har spurt om det går an
Kan du gjør ting litt enklar
Kan du sett meg i land
Kan du
Kan du gi meg din hand

Betty, Juni 2006

Ingen kommentarer: