onsdag 16. august 2006

PUPPEN ER FUNNET!


I dag kjente eg bare en sånn sinnsyk trang til å skeie ut, og det ble et glass rødvin. Øverst på listen av luksus står et glass rødvin, et stille hus og en bloggpost. Alle 3 tingene er på gang akkurat nå og iveren er tilbake. Det er klart at jeg er litt mer tappet, når jeg ligger på 1200 k?alorier om dagen. Om onsdagen så bruker jeg å dra på SATS kl 06:35 om morgenen, men jeg hadde bare glemt det. Så det krever sin kvinne å spise mindre.

Vekten var det samme i dag, som i går, 94,6 og det er greit det. Dette skal ta år og dag, så det gjelder å ikke trøtne i første runde. Og ja, i går fant jeg puppen min igjen. Bernt fant den i sin nattbordskuff. Jeg greide ikke å dy meg om å spørre: ”Har du kost deg ferdig med den no?”, så kastet jeg puppen etter han. Vi har ikke mer moro enn vi lager sjøl, det er bra sikkert. Jeg skulle ønske jeg kunne si at puppen nå er for stor, men det er den ennå ikke. Men magen har skrompet, jeg er ikke så oppblåst som jeg var.

I går var jeg på øving og det var bra. Det kan hende dere har det moro med mye annet og mange andre band, men BBBB er en egen familie. Særlig hyggelig var det at Egil dukket opp, han er saksofonisten i bandet. 30 sølvpenger som vi øvde på er den mest se?e låten av alle, og med sa? Solo på det rette stedet, ja da svinger det bra, da er det LYKKEN I LIVET.

I dag har det vært sosialt. Kristin og Øivind i noen timer. Tantebarnet mitt og jeg dro på dametur og kjøpte skoleklær til henne. I går på Pirbadet, stod hun på 5 meteren og 6 gutter satt under og ropte: ”HOPP! HOPP! HOPP!” lenge. Hun hoppet! Så dukket hun opp igjen, frydet seg og var glad. Sånn fryd som mange av oss voksne mangler. Det er helt herlig å se et barn fryde seg og le og være fornøyd med dagen. Ingenting er større enn det, trossalt!

Selv om jeg blir sliten av sånne ekspedisjoner som i går, 7 unger i Pirbadet, så er det et privilegium å få være med småfolk, særlig når jeg ler med de og er tilstede i deres situasjoner. Men helt klart, jeg fjernet meg innimellom med en bok. Jeg trenger ofte hodet mitt for meg selv, for så å komme sterkt tilbake.

Jeg har gått tur. Jeg har fokus så det synger. Jeg har en mann og 3 barn. Jeg har et ansvar for min egen lykke. Jeg har motorsykkel i garasjen, hvor en edderkopp har spinnet et hjem på (har ikke kjørt siden Halsa). Jeg har kort på SATS. Jeg har venner. Jeg har bil. Jeg har båt (2 kajakker). Jeg har skrivekløe. Jeg har muligheter så det dundrer. Jeg har utdanning. Jeg har band. Jeg har epletrær. Jeg har klær og mat i skapet. Jeg har det meste, fordi jeg har livet!

Den lille lykkefølelsen kom akkurat nå! Herregud, jeg er glad jeg er i stand til å se det, kjenne etter og ta det til meg! Jeg er fornøyd med meg sjøl. Og det skal jeg ikke slutte å være!

Jeg tar et glass rødvin til! Det svinger!

God kveld,
Betty


1 kommentar:

=Anja sa...

"God bless Silicon Valley!"